Aankomst en eerste dag in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Roy Tibben - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste dag in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Roy Tibben - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste dag in Buenos Aires

Door: Roy Tibben

Blijf op de hoogte en volg Roy

12 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Buenas noches amigos,

Hoe is het daar in Nederland? Hier is alles helemaal goed!

De vlucht van Amsterdam naar Madrid was goed te doen en duurde maar 2,5 uur. Vervolgens moest ik 3 uur lang wachten op vliegveld Madrid, dat duurde wel erg lang, zeker omdat ik daar ook geen internet en stroom had.

De vlucht van Madrid naar Buenos Aires zat bom vol met Zuid-Amerikanen en duurde echt super lang. Ik zat aan het raam en naast mij zat een of andere dikzak die ook nog eens stonk en erg vast sliep. Echt een chille reis met veel slaap heb ik dus niet gehad.

Om 09:45 lokale tijd ben ik geland op Buenos Aires en moest direct langs een aantal douane posten (met super lange rijen) alvorens ik mijn backpack kon ophalen. Vervolgens moest bij verlaten van het vliegveld ook nog eens dezelfde backpack en handbagage opnieuw gescand worden, erg vreemd allemaal. Gelukkig kwam ik rond 11:30 lokale tijd eindelijk in de open lucht en dus buiten dat ellendige vliegveld in Madrid.
Daar ben ik netjes opgehaald met een touringcar en ben naar het centrum van Buenos Aires gebracht alwaar ik over moest stappen in een kleine taxi die mij netjes voor de deur van het hostel afzette.

Om 14:00 kon ik pas inchecken en daarom heb ik mijn backpack maar gedropt in een bagageruimte. Ik ben toen zelf een beetje rond het hostel gaan wandelen en heb wat drinken en eten gehaald. Heel irritant is dat ik geen woord Spaans spreek, want de lokale mensen hier spreken geen woord Engels. (Gelukkig begin ik maandag met een 2 weeks Spaanse cursus)

Om 14:00 ben ik ingecheckt en heb mijn kamersleutel gekregen. Ik lig op een 6-persoons gemixte kamer, met zowel mannen als vrouwen. De kamer is prima, er zitten bagagekluizen en ook een douche/wc en één stopcontact in.

De mensen op mijn kamer komen onder andere uit Noorwegen, Engeland, Australië en zelfs 1tje uit Nederland. Schijnbaar zijn hier aardig wat Nederlanders als ik de verhalen mag geloven.

S’avonds ben ik met een aantal mensen uiteten geweest en heb ik mijn eerste Argentijnse steak geproefd en ik kan jullie vertellen, die smaakte erg goed. Vervolgens zijn we nog naar het andere hostel (zelfde eigenaar) geweest waar een kleine party gaande was. Heb me er goed vermaakt en tevens de eerste Argentijnse biertjes glad gemaakt;)

Vandaag (Zondag de 12e) heb ik eerst ontbeten (een gratis ontbijt vanuit het hostel, maar wel heel erg simpel) en vervolgens hebben we besloten om met een groep rond te gaan wandelen in Buenos Aires. We zijn onder andere naar de grootste begraafplaats in Argentinië geweest. Het was heel indrukwekkend om al die dure graven te zien, je kan je haast niet voorstellen dat mensen bereid zijn om daar zoveel geld voor te betalen.

Vanavond hebben we besloten om zelf te gaan koken, maar we moeten nog even kijken wat. Het is hier nu 19:05 maar in Argentinië eet men pas rond 21/22u s ’avonds.

Vanaf morgen wordt het leven hier de komende 2 weken een stuk serieuzer want vanaf dan probeer ik in 2 weken zo goed mogelijk Spaans te leren (wish me luck:P).

Tot het volgende verslag;)

Xx Roy

  • 13 Januari 2014 - 18:54

    Ria Velderman:

    Nou Roy, wens jou dus heel veel succes met je Spaanse les.
    Hoop verder ook dat je een hele leuke tijd zult hebben.
    Groetjes van Ria

  • 14 Januari 2014 - 17:13

    Javiera & Chris:

    Heeey Roy,

    wat super om te lezen dat je je al vermaakt.. en dat je de eerste dagen goed doorkomt zelfs al een kleine party gehad.. als goed is ben je nu dan al 2 dagen bezig geweest met je Spaanse cursus? gaat het allemaal wij wensen jou natuurlijk heel veel Succes!! en we hebben al wat foto's van je voorbij zien komen super!
    Chris en ik zeggen nog steeds tegen elkaar dat we het super knap van je vinden dat je deze stap hebt gezet!

    wel fijn om te lezen dat je fijne kamergenoten hebt! nou we wachten vol spanning af tot je volgende verslag!!

    Heel veel succes met je cursus en geniet ervan!

    veel liefs Javiera en Chris
Roy

Vanaf 10 Januari vertrek ik naar Zuid-Amerika, ik zal daar samen met mijn backpack rondtrekken. Via waarbenjij.nu probeer ik de mensen die het interesseert op de hoogte te houden.

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 10941

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 21 Mei 2014

Rondtrekken in Zuid-Amerika

Landen bezocht: